برای بستن ESC را فشار دهید

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید


مدیر

گزارش لحظه ای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403

رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز؛ جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با رقایت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شد و در نخستین دقایق رهبر معظم انقلاب اسلامی رأی خود را به صندوق انداختند.

رای گیری / انتخابات

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دقایق رأی‌گیری مرحله‌ی دوم انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) رأی خود را به صندوق سیار شماره ۱۱۰ انداختند.

آغاز رای گیری مرحله دوم

فرآیند اخذ رای از رای‌دهندگان مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۰۸/۰۰ صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در شعب اخذ رای سراسر کشور از کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها ۱۸ سال تمام باشد - یعنی متولدین روز ۱۵ تیر ۱۳۸۵ - و قبل از آن با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند انجام خواهد شد. رای دهندگان خارج از کشور می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر خود نیز رای دهند.ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

تعداد کل تعرفه‌های رای برای این دور از انتخابات یک درصد بیشتر از تعداد کل واجدان شرایط صادر شده است و شعب اخذ رای در مرحله دوم همان شعبی هستند که در مرحله اول انجام مسئولیت کردند. فرایند شمارش آرا نیز به محض اعلام پایان رای گیری، شعب با حضور مسوولان صندوق‌ها و نمایندگان نامزدها آغاز خواهد شدو احتمالا تا ساعت ۱۱ روز بعد از رأی‌گیری نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه هفته گذشته؛ ۸ تیر ۱۴۰۳ با رقابت میان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی برگزار شد، اما هیچ یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند. ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شد؛ مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای و سعید جلیلی: ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای به مرحله داوم راه یافتند.

رای‌گیری انتخابات مرحله دوم ۱۴۰۳ آغاز شد

شناسه نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به این شرح است:

مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی - شناسه نامزد ۲۲

سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴

به استناد اصل «۱۱۷» قانون اساسی و تفسیرشماره ۲۷۶۴ مورخ ۱۳۶۴/۴/۵ شورای نگهبان، در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ملاک انتخاب، کسب اکثریت نسبی آراء می‌باشد. هر نامزد می تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای «ثابت و سیار» و ستاد انتخابات کشور داشته باشد.

هم‌چنین براساس ماده «۱۰» قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخفی بودن آراء رای دهندگان، تصویربرداری از آراء و انتشار آن ممنوع می‌باشد و به استناد ماده «۳۳» این قانون، خرید و فروش آراء تهدید و تطمیع ، رای دادن با مدارک هویتی جعلی ، اخلال در امر انتخابات جرم می‌باشد و هیات های اجرایی و نظارت موظفند در صورت دریافت گزارش در این خصوص مرتکبین را به مراجع قضایی معرفی نمایند.

سامانه‌ای با عنوان «مردم ناظر» بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان قرار داده شده که همه مردم ایران از طریق این سامانه می‌توانند اگر با تخلفی یا موردی برخورد کردند، آن موضوع را همراه با مستندات از طریق این سامانه اطلاع دهند.

پیش‌بینی میزان مشارکت در دور دوم انتخابات 1403

میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات را 45 درصد پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی‌های این موسسه مسعود پزشکیان را برنده دور دوم انتخابات غیرمنتظره سال 1403 می‌داند و آرای او را 49.5 درصد برآورد می‌کند. بر این اساس آرای سعید جلیلی  با 5.6 واحد درصد اختلاف 43.9 درصد خواهد بود.

برآوردهای نظرسنجی دیتاک هم پزشکیان را پیشتاز می‌داند. این موسسه آرای این کاندیدای اصلاح‌طلب را 51.1 درصد تخمین زده و معتقد است، جلیلی با 4.5 درصد اختلاف آرا، 46.6 درصد رای را به خود اختصاص خواهد داد. دیتاک همچنین میزان مشارکت را 44.7 درصد دانسته است.

پیش‌بینی بیشترین مشارکت متعلق به نظرسنجی پرسش با تخمین 48 درصد حضور مردم در انتخابات است. این نظرسنجی نیز پزشکیان را با 53 درصد، رئیس‌جهمور آینده ایران می‌داند و معتقد است که آرای سعید جلیلی از 41 درصد فراتر نخواهد رفت.

photo_2024-07-05_13-38-31

نظر سنجی شناخت برای تخمین میزان مشارکت مردم، برآوردی مشابه نظرسنجی ایسپا دارد. بر اساس تحقیقات این گروه پزشکیان 51 درصد رای خواهد داشت و جلیلی با دو درصد اختلاف از دور این رقابت کنار می‌رود.

موسسه آرا میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات را 43 درصد ارزیابی‌ کرده است. بر این اساس باز هم پزشکیان پیشتاز این رقابت است و 52.4 درصد آرا به خود اختصاص خواهد داد.

نظرسنجی استاسیس نیز به پیشتازی مسعود پزشکیان معتقد است. این نظرسنجی میزان مشارکت را 44 درصد دانسته است.

مرکز پژوهش‌های مجلس با برآورد 42.7 درصدی میزان مشارکت اختلاف آرای بین دو کاندیدا را بیشتر از دیگر موسسات تخمین زده است. این نهاد 9.5 درصد آرای پزشکیان را بیشتر دانسته است.

نظرسنجی منتشر شده در کانال تلگرام س.قدس تنها پیش‌بینی از انتخابات است که آرای سعید جلیلی را بیشتر از مسعود پزشکیان برآورد کرده است.

بررسی این دور از نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که اغلب موسسات نظرسنجی نتایج تخمین خود را با توجه به نتایج دور اول انتخابات تعدیل کرده‌اند، البته این در حالی‌ست که این نظرسنجی‌ها مشارکت در مرحله دوم را کمی بیشتر از مرحله اول پیش‌بینی می‌کنند. 

photo_2024-07-05_13-38-33

مشارکت قطعی در آخرین نظرسنجی‌های قبل از مرحله دوم انتخابات بین 40 تا 48 است، با این وجود اغلب آن را بین 40 تا 45 درصد آورد می‌کنند. 

نظرسنجی پرسش تنها برآوردی از انتخابات 1403 است که نتایج خود را با نتایج انتخابات تعدیل نکرده و مشارکت قطعی در مرحله دوم را حداقل 48 درصد پیش‌بینی می‌کند. در این بین موسسه بینا (به نقل از کانال تلگرامی س.قدس) تنها مرکزی است که پیش‌بینی افت مشارکت دارد.

استاندار تهران از رشد ۲۰ درصدی مشارکت در صبح انتخابات خبر داد

ساعت 16 : استاندار تهران درباره مشارکت مردم از ابتدای صبح در پای صندوق های رای گفت: از ساعت ۸:۳۰ شاهد روند شتاب مردم برای حضور در پای صندوق های بودیم و بر همین اساس این حضور نسبت به هفته قبل رشد ۲۰ درصدی را نمایان کرده است.

استاندار تهران صبح امروز جمعه در تشریح وضعیت شروع فرآیند رای‌گیری در استان تهران اظهار کرد: در برگزاری انتخاباتی که از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون برگزار شد، بهره‌گیری از چهار راهبرد مهم «امنیت»، «سلامت»، «رقابت» و «مشارکت» در حوزه انتخابات هدف گذاری شد، که بحمدالله در این فضای آزمون سیاسی عمومی که برای مردم فراهم شده شاهد یک تحول اساسی در حوزه سیاسی کشور هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه در این استان برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۶ هزار و ۶۹۶ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۸۵۰ شعبه مربوط به شهر تهران و مابقی در سطح شهرستان‌های استان مستقر هستند که ۴۹۲ شعبه اخذ رای سیار می‌باشند و در بیمارستان‌ها و مراکز عمومی که دسترسی به صندوق‌های ثابت وجود ندارد استقرار یافته اند.

فخاری در تشریح اقدامات جهت ارتقای چگونگی سطح صیانت از آرا عنوان کرد: در این دوره از انتخابات، فرصتی برای نمایندگان کاندیدا‌ها فراهم شده تا با حضور در پای صندوق ها، نظارت خودشان را به نمایندگی از کاندیدا‌های محترم برای اثبات سلامت و صیانت از آرا داشته باشند.

وی بیان کرد: در راستای صیانت حداکثری از آرای مردم ۷۰۱۰ نفر به نمایندگی از کاندیدا‌ها در شعبه‌ها حاضر هستند تا با نظارت کافی اثبات شود، انتخابات با صیانت و سلامت کامل در حال تحقق است.

استاندار تهران در خصوص مشارکت مردم از ابتدای صبح در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: از ساعت ۸ و نیم صبح شاهد روند شتاب مردم برای حضور در پای صندوق‌های بودیم و بر همین اساس این حضور نسبت به هفته قبل رشد ۲۰ درصدی را نمایان کرده که نشان از حرکت و اراده جدید سیاسی مردم است.

علم‌الهدی: کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند مخالف نظام نیستند

علم‌الهدی: کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند مخالف نظام نیستند

 آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان تصویر روشنی از مردم‌سالاری دینی است. در این باره، نکته‌ای که همه باید به آن توجه داشته باشیم، این است که اصولاً مردم‌سالاری تأسیس مدرنیسم نبود چون بعضی‌ها خیال می‌کنند مبدأ مردم‌سالاری دین از مدرنیته بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون چهار نوع حاکمیت مسلط بوده است. در نوع نخست، آریستوکراسی شامل دیکتاتوری فردی که حکومت فردی و اشرافی را شامل می‌شود و در آن یک قبیله به دلیل آنکه در یک جریان خاص نسلی قرار دارند، برای خود تبعیض ویژه قائل هستند. نوع دوم، پولتوکراسی یا همان تسلط قشر ثروتمند بر سایر اقشار ملت است. شکل سوم انگیزاسیون، تئوکراسی یا همان حاکمیت کلیساست که چهار قرن بر اروپا حاکم بود و نوع چهارم همان دموکراسی یا مردم‌سالاری است.

پیام ظریف خطاب به مرددین حضور در انتخابات

جمعه قبل با رای ندادن پیامی را ارسال کردید  - به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل..

ظریف خطاب به مرددین برای حضور در انتخابات گفت: نشستن در خانه یعنی رأی آوردن کسی که مورد نظر شما نیست. یک رأی شما برای آینده خودتان، برای آینده فرزندان‌تان بسیار مهم است.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با انتشار یک پیام ویدیویی خطاب به مردم گفت: هم میهنان گرامی، کسانی که هنوز در خانه نشسته‌اید و هنوز رأی ندادید، جمعه قبل با رای ندادن پیامی را ارسال کردید؛ می دانم که ناراضی هستید. می‌دانم که در گذشته امثال من نتوانستیم خواسته‌های شما را برآورده کنیم. می‌دانم که دارید فکر می‌کنید چه فرقی می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد، اما توجه داشته باشید که امشب تکلیف ۸ سال آینده و شاید بیشتر مشخص می شود.

وی ادامه داد: راه مدنی نشان دادن نارضایتی حضور در پای صندوق رأی و رأی دادن است. رأی دادن به کسی که مورد نظر شما است. نشستن در خانه یعنی رأی آوردن کسی که مورد نظر شما نیست. یک رأی شما برای آینده خودتان، برای آینده فرزندان‌تان بسیار مهم است. به امید فردای بهتر. به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل؛ اگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم.

حضور طیب نیا در صف رای

علی طیب نیا برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ حضور یافت.

برنده و میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری 1403 از دید نظرسنجی‌ها

 امروز 15 تیر 1403 دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در حال برگزاری است. در این دور انتخابات نیز مانند رقابت پیشین، موسسات مختلفی اقدام به انتشار نظرسنجی و پیش‌بینی از نتیجه انتخابات کرده‌اند. این نظرسنجی‌ها میزان مشارکت را بین 38 تا 48 درصد برآورد کرده‌اند و در اکثر این نظرسنجی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور آینده ایران خواهد بود.

هفته گذشته بود که دور اول انتخابات ریاست جمهوری سال 1403 برگزار شد. 6 کاندیدای در این دور به رقابت پرداختند، اما از آنجا که در نهایت هیچ کدام از نامزدها نتوانستند بیش از 50 درصد آرا را کسب کنند، قرار بر آن شد تا امروز 15 تیر 1403 انتخابات بار دیگر با رقابت سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برگزار شود. اما پیش‌بینی‌ها از مشارکت و میزان آرای کاندیداها در دور دوم انتخابات چه می‌گوید؟

حرفهای جالب و مهم سعید جلیلی برای بعد انتخابات 1403

سعید جلیلی پس از رای دادن در مسجد جامع قرچک گفت: «با حضور گسترده مردم و با انتخاب شایسته آنها، در چهار سال آینده نه تنها مسائل و مشکلات روزمره حل شود بلکه یک جهش بزرگ داشته باشیم و از امروز این نقش آغاز می‌شود. از فردا نیز هر کس که منتخب مردم شد مورد احترام همه است و رئیس جمهور همه کشور است، همه باید به او کمک کنند تا با قدرت ۴ سال پرشکوه و پرافتخار را برای کشور رقم بزنیم.» 

دروغ شاخدار درباره انتخابات چه بود؟ 

بررسی‌های اولیه از افزایش مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری حکایت دارد؛ موضوعی که بیش از هر چیز نشان‌دهنده ناکام ماندن ضدانقلاب در پیگیری اهداف ضدایرانی است.

عراق

از شعبه‌های اخذ رای خارج از کشور خبر می‌رسد با وجود تلاش‌ها و اقدامام‌های عوامل معاند و ضدانقلاب به‌منظور ایجاد اخلال در حضور رای‌دهندگان در شعبه‌های رای‌گیری، مانند آنچه در روز جمعه گذشته شاهد آن بودیم، ایرانیان در نقاط مختلف جهان، با حضوری معنادار در پای صندوق‌های رای، در انتخابات مشارکت کردند.

اینها در حالی است که رسانه‌ها و جریان‌های معاند طی هفته گذشته با تمرکز و تبلیغات ویژه با محوریت موضوع «تحریم انتخابات» از یک‌سو تلاش کردند مردم داخل ایران را از صندوق رای دلسرد کنند و ازسوی دیگر با هتاکی، فحاشی و ایجاد مزاحمت برای رای‌دهندگان خارج از کشور و پوشش گسترده این دست برخوردهای زننده، مانع حضور دورباره ایرانیان در شعبه‌های رای‌گیری شوند. در چنین شرایطی اما، بررسی‌های میدانی و گزارش‌های رسیده از دفاتر نمایندگی ایران در خارج از کشور، بیش از هر چیز نشان‌دهنده بی‌توجهی ایرانیان به تبلیغات و تهدیدهای براندازان است.

«نه» بزرگ به هتاکان

یکی از جلوه‌های مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، حضور دوباره ایرانیان پای صندوق‌های رای در نقاط مختلف جهان بود؛ اقدامی که یک «نه» بزرگ به فحاشان و هتاکانی به‌حساب می‌آید که در جریان رای‌گیری مرحله نخست، با ایجاد مزاحمت برای رای‌دهندگان و فحاشی و هتاکی به ایرانیان، سعی کردند مانع حضور آنان در پای صندوق‌های رای شوند. با این وجود اما، گزارش‌ها از نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد ایرانیان بار دیگر با وجود استمرار هتاکی‌ها و مزاحمت‌ها در برخی نقاط، برای انداختن رای خود به صندوق، به مراکز پیش‌بینی شده مراجعه کردند.

افزایش رای‌دهندگان خارج از کشور

تلاش رو ضدانقلاب و معاندان برای بازداشتن ایرانیان از حضور در پای صندوق‌های رای درحالی بود که برخی گزارش‌های رسیده از نمایندگی‌های ایران، از افزایش تعداد رای‌دهندگان حکایت دارد. در شرایطی که براساس آمارها، در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۷ هزار و ۹۶۷ نفر از ایرانیان خارج از کشور رای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند، بررسی‌های اولیه و اظهارات مقام‌های مسئول، نشان‌دهنده افزایش مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات است. در چنین شرایطی هم بود که علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت امورخارجه اعلام کرد که براساس آمارها، مشارکت ایرانیان خارج از کشور نسبت به مرحله نخست افزایش داشته است.

شلوغ‌ترین شعبه‌های رای‌گیری خارج از کشور

بررسی‌های انجام شده از شعبه‌های رای‌گیری در خارج از کشور نشان‌دهنده افزایش مشارکت ایرانیان در مرحله دوم انتخابات است؛ موضوعی که ازسوی مسئولان مربوط نیز مورد تاکید قرار گرفته‌است. با این وجود شلوغ بودن شعبات رای‌گیری در برخی کشورها مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

کره‌جنوبی

  • استقبال از صندوق مستقر در سفارت ایران در سئول
  • اعزام صندوق سیار به شهرهای «گوانگجو»، «اولسان» و «بوسان»

گرجستان

  • حضور پرتعداد ایرانیان در شعبه اخذ رای تفلیس واقع در سفارت ایران در این شهر
  • مقابله رای‌دهندگان و پلیس تفلیس با معدود هتاکان

عراق

  • حضور گسترده ایرانیان در مراکز ششگانه اخذرای کنسولگری‌های ایران در عراق
  • ازدحام جمعیت رای‌دهندگان در شعبه‌های کربلا و نجف‌اشرف

انگلیس

  • افزایش مشارکت ایرانیان در انتخابات در شعبه اخذ رای لندن با وجود حضور دوباره هتاکان

آمریکا

  • حضور ایرانیان در ۳۱ شعبه رای‌گیری در آمریکا
  • حضور ایرانیان مقیم کانادا در ٢ شعبه اخذ رای «بوفالو» و «سیاتل»

پاکستان

  • استقبال ایرانیان از انتخابات در ۵ شعبه اخذ رای پاکستان
  • تمدید زمان رای‌گیری در شعبه رای‌گیری «کراچی» پاکستان

افغانستان

  • حضور قابل‌توجه ایرانیان در نمایندگی‌های ایران در ۵ ولایت افغانستان
  • استقبال ایرانیان از رای‌گیری در شعبه کابل

روسیه

  • انعکاس استقبال ایرانیان مقیم مسکو در انتخابات در رسانه‌ها
  • افزایش مشارکت نسبت به مرحله نخست

آمارهایی از انتخابات خارج از کشور

۳۴۶ شعبه رای‌گیری خارجی

در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، ۳۴۶ شعبه دریافت آرای ایرانیان خارج از کشور را برعهده داشتند.

۹۸ کشور

براساس آمارهای اعلام شده، مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در سطح ۹۸ کشور جهان برگزار شد.

۱۳۸ نمایندگی ایران

ایرانیان خارج از کشور روز جمعه با حضور در ۱۳۸ نمایندگی جمهوری‌اسلامی در سراسر جهان، آرای خود را به صندوق انداختند.

خبر مهم وزیر کشور درباره روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

وزیر کشور اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به صورت منظم و در کمال امنیت در حال برگزاری است.

احمد وحیدی با حضور در قرارگاه انتظامی امام علی(ع) که در ستاد فراجا برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه انتظامی برای برگزاری انتخاباتی امن در کشور اظهارکرد: طی امسال شاهد برگزاری چندین دوره انتخابات بودیم که مجموعه انتظامی در تمامی این دوره‌ها بار اصلی این کار را بر دوش داشت و بحمدالله تمامی این ماموریت‌ها در یک امنیت کامل و بسیار ارزشمند برگزار شد که مورد تقدیر مقام معظم رهبری و مردم نیز قرار گرفت و حضور کارکنان انتظامی در حوزه‌های رأی گیری به خودی خود امنیت آفرین است.

وزیر کشور تصریح کرد: تا به این لحظه گزارش‌ها حاکی از برگزاری انتخاباتی منظم و در کمال امنیت بوده است؛ امیدواریم تا پایان رأی‌گیری و شمارش آرا و اعلام رئیس جمهور منتخب شاهد همین نظم و امنیت در سراسر کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از رئیس جمهور منتخب ادامه داد: فرد منتخب مردم، رئیس‌جمهور همه است و باید براساس قانون و در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کند و همه باید در این راه یاری‌گر او بوده تا ان‌شاءالله شاهد پیشرفت و توسعه کشور در همه عرصه‌ها باشیم.

انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۲۲ تمدید شد

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ؛ حسینیه ارشاد

ساعت: 18 : سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور زمان اخذ رای در تمام شعب تا ساعت ۲۲ تمدید می‌شود.

مشارکت ۴۳ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۱

میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۱ به حدود ۴۳ درصد رسیده است.

ساعت21 : بنا به روایت تسنیم، مشارکت هم ‌اکنون (تا ساعت ۲۱) حدود ۴۳ درصد است.

در مرحله اول این انتخابات که با حضور ۴ کاندیدا برگزار شده بود، مسعود پزشکیان ۱۰۴۱۵۹۹۱ رای، سعید جلیلی ۹۴۷۳۲۹۸ رای، محمدباقر قالیباف ۳۳۸۳۳۴۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶۳۹۷ رای کسب کردند و به این ترتیب آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

فرایند رای گیری مرحله دوم از ساعت ۸ صبح به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز، این زمان تمدید خواهد شد. رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود. بیش از ۸۰۰ هزار نیروی مردمی در هیئت‌های اجرایی و نظارتی سراسر کشور در حوزه‌های اخذ رای فعال هستند.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.

تمدید ساعت رای گیری انتخابات ایران در شعب اخذ رای در آلمان

تمدید ساعت رای گیری انتخابات ایران در شعب اخذ رای در آلمان
سفیر ایران در برلین اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در پنج شعبه اخذ رای در آلمان دوساعت تمدید شد.

اظهارنظر نماینده سعید جلیلی در ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

نماینده سعید جلیلی در ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت کشور واقعاً تمام تلاش خود را برای امانتداری به کار گرفته است و این انتخابات از جهت سازوکارهای اجرایی یکی از سالم‌ترین انتخاباتی است که برگزار شده است.

مناظره سعید جلیلی و مسعود پزشکیان

حجت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: تمام تلاش خود را مصروف این کردیم که منهای اینکه به چه کسی رأی داده می‌شود، همه مردم عزیز پای صندوق رأی حاضر شوند.

وی افزود: پیش‌بینی‌ من این است که ان‌شاءالله از ۵۰ درصد مشارکت عبور می‌کند. رسانه‌ها هم کمک کنند که مردم منهای اینکه به چه کسی رأی می‌دهند حتما مشارکت کنند تا فردا یک جشن ملی را برگزار کنیم.

تمدید ساعت رای گیری :

ساعت رای گیری مانند دوره اول تا ساعت 24  تمدید شد. پس از پایان این ساعت شروع شماره رای گیری در تمام شعبات رای گیری در سطح کشور آغاز خواهد شد ./

اعلام آرای شماره شده انتخابات دور دوم ریاست جمهوری - رئیس جمهور چهاردهم

بزودی اخبار جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در روسیه

پس از پایان فرآیند اخذ رأی، با حضور کاظم جلالی سفیر ایران و رئیس حوزه مسکو و سن‌پتربورگ ، بهرام صفری مدیر صندوق اخذ رای و اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت ، پلمپ صندوق اخذ رای مسکو شکسته شد.
پس از شمارش اولیه تعداد آراء و مقایسه آن با تعداد تعرفه‌های استفاده شده ، اعضای هیأت‌های نظارت و اجرایی در حضور رئیس حوزه و مدیر صندوق ، آرای هر کدام از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریلست جمهوری را شمارش و نتیجه نهایی را پس از تکمیل صورتجلسه ، به هیات‌عالی اجرایی وزارت کشور و هیات عالی نظارت شورای نگهبان ارسال خواهند کرد.
فرایند اخذ رأی از ایرانیان مقیم روسیه در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت هشت صبح جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ به وقت محلی (۸:۳۰ به وقت تهران) آغاز شده بود.
اقامتگاه (رزیدانس) سفارت ایران در روسیه در بلوار نواتروف مسکو در این روز میزبان هموطنان ایرانی بود.
علاوه بر مسکو، پنج صندوق ثابت و سیار برای ایرانیان در روسیه پیش‌بینی شده بود که همزمان با مسکو، فعالیت خود را آغاز کردند.
در سن پترزبورگ، شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در انجمن همکاری های بین المللی سنت پترزبورگ: به نشانی لیتی نی پراسپکت دایر شده بود.
کنسولگری ایران در آستراخان در محل سرکنسولگری (صندوق ثابت ) و بنادر دریایی آستراخان(صندوق سیار ) میزبان هموطنان بود.
شعب واقع در حوزه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در تاتارستان روسیه نیز در شهر کازان در محل سرکنسول گری(صندوق ثابت) و شهر چباکساری جمهوری چواش(صندوق سیار) دایر بود.

ثبت مشارکت ۵۰درصدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تعداد مشارکت‌کنندگان حدود 30 میلیون و 500  هزار است و با این احتساب می‌توان گفت که مشارکت دومین دوره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حدود 50 درصد خواهد بود.

آمار دقیق مشارکت متعاقباً اعلام خواهد شد.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۵ تیر در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شده است.

آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان که در دور نخست بیشتری آرای مردمی را کسب کرده بودند در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت کردند تا برنده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران مشخص شود.

تعداد واجدین شرایط و نحوه اخذ رای

_ در انتخابات ریاست جمهوری امسال ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور هستند.

_ انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۵ تیر آغاز شد و تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

_ در پایان زمان رای گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری ها و فرمانداری ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام می شود و بعد از تایید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.

شمارش آرای مردم در برخی شعب رأی‌گیری آغاز شد

شمارش آرای مردم در برخی شعب رأی‌گیری آغاز شد+ فیلم
ساعت 24:30  : پس از اتمام مهلت قانونی رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ و پس از اخذ رأی از آخرین نفرات حاضر در شعب رأی‌گیری، شمارش آرای مردم در برخی شعبه‌های رأی‌گیری آغاز شد.

پایان رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری/ اعلام نتایج آرا از 2:30 به بعد

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، امشب در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راس ساعت ۲۴ امشب، فرآیند اخذ رای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید. وی ادامه داد: اعضای شعب موظف اند از افراد حاضر در صف رای گیری کنند و پس از اطمینان از اینکه رای دهندگان در شعبه حضور ندارند، شمارش آرا را شروع کنند.

اسلامی بیان کرد: پس از شمارش آرا، صورت جلسه در شعب نهایی و امضاء شده و به بخشداری ها و فرمانداری ها ارسال می‌شود و پس از تایید فرماندار و رئیس هیأت نظارت، این آمار به ستاد انتخابات کشور ارسال شده و تجمیع می گردد و به تدریج نتایج رسمی را اعلام خواهیم کرد. سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: از ساعت ۲.۳۰ به بعد نتایج اعلام می شود؛ قبل از ظهر شنبه آمار نهایی اعلام می‌شود.  اسلامی خاطرنشان کرد: خبر اعلام آنلاین نتایج را تایید نمی‌کنیم.

اعلام رسمی/ شمارش آرا سرعت گرفت؛ وزارت کشور نتیجه حدود 10 میلیون رای را اعلام کرد

وزارت کشور در سومین مرحله از اعلام نتایج دومین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری، نتیجه شمارش حدود 10 میلیون رای را اعلام کرد.

بر این اساس، کل آرای مأخوذه شمارش شده تا این لحظه، نه میلیون و 699 هزار و 843 رای است که از این بین، مسعود پزشکیان با چهار میلیون و 996 هزار و 364 رای در جایگاه نخست و سعید جلیلی با چهار میلیون و 526 هزار و 960 رای در جایگاه دوم قرار دارند.

نتایج جدید شمارش آرای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.
فوری/ رقابت تنگاتنگ پزشکیان و جلیلی/ گزارش سوم ستاد انتخابات کشور+ اینفوگرافیک و فیلم

محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: آرای ۲۱ هزار و ۷۹۰ شعبه شمارش شده که شامل ۲۹۸ شهرستان و ۹ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۴۳ رای می‌شود.

آخرین آرای کاندیداها به این شرح است:

مسعود پزشکیان ۴ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۳۶۴ رای

سعید جلیلی ۴ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۹۶۰ رای

3

آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری؛ پیشتازی پزشکیان

ساعت6 : محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اولین آمار از نتایج دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. مسعود پزشکیان با کسب ۱۲ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۱۰ رای و سعید جلیلی با کسب ۱۰ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۳۸ رای

در حال بروز رسانی ....

آمار و اطلاعات

ما در جادوی کلمات | سایت تفریحی , سرگرمی تا امروز 9923 پست منتشر کردیم که تعداد 1768 نظر توسط شما عزیزان به ثبت رسیده. بازدید امروز سایت 13,458 نفر و بازدید دیروز 21,824 نفر بوده است. در کل ما 24,642,088 بازدیدکننده داشتیم که به تک تکشان افتخار میکنیم :)

قدرت گرفته از رزبلاگ